PRÍPADOVÁ ŠTÚDIA 

Transformácia a stabilizácia HR tímu pre spoločnosť Carmeuse

Spoločnosť Carmeuse, medzinárodný výrobca produktov na báze vápna a minerálov, čelila potrebe zastabilizovať svoj HR tím pre región strednej Európy. Rozdielnosť jednotlivých organizačných jednotiek, geografická vzdialenosť aj kultúrne odlišnosti predstavovali výzvu, ktorá komplikovala firemnú snahu o vytvorenie pevných základov pre strategickú rolu HR v organizácii. To sme si stanovili ako hlavný cieľ projektu.

 KLIENT 

Spoločnosť Carmeuse je globálnym výrobcom produktov na báze vápna, vápenca a minerálov používaných v priemysle, stavebníctve, ale aj poľnohospodárstve. So sídlom v Louvain-la-Neuve (Belgicko) má Carmeuse Group približne 5 300 zamestnancov a obsluhuje viac ako 13 000 zákazníkov ročne prostredníctvom globálnej siete 59 závodov, 55 lomov a baní.

 VÝZVA 

Spoločnosť Carmeuse dlhodobo čelila výzve zastabilizovať HR oddelenie zodpovedajúce za Slovensko, Českú republiku, Maďarsko a Bosnu a Hercegovinu. Komplexnosť regiónu spadajúceho pod jedného manažéra viedla k výmenám na pozícii HR manažéra. To sa prejavilo v pomalších reakciách na potreby manažérov a prispelo k negatívnemu vnímaniu HR funkcie. Interný audit na konci roka 2023 identifikoval niekoľko nálezov, ktoré bolo nevyhnutné odstrániť v prvom kvartáli roku 2024. Riešenie auditných odporúčaní predstavovalo dodatočnú záťaž pre členov tímu, z ktorých viacerí boli na svojej pozícii pomerne krátko. HR tím bojoval s vyčerpaním.

  RIEŠENIE  

Riešenie výzvy sme rozdelili do viacerých krokov v časovom horizonte jedného roka.

1. Stabilizácia kľúčových procesov

V prvej fáze sme sa zamerali na stabilizáciu základných HR činností. V spolupráci s HR tímom sme zdokumentovali najkritickejšie procesy – spracovanie miezd, nástupy, onboarding a odchody zamestnancov – a nastavili sme kontrolné mechanizmy na úrovni všetkých krajín. Súčasťou tejto fázy bolo aj zavedenie krátkodobých a dlhodobých KPIs (kľúčových indikátorov výkonu pre HR oddelenie), ktoré pomohli sledovať progres v prioritných oblastiach. Vďaka týmto krokom sa v prvom kvartáli podarilo naplniť požiadavky interného auditu.

2. Budovanie tímovej identity a porozumenia

V ďalšom kroku sme sa zamerali na lepšie sebapoznanie jednotlivých členov tímu a ich vzájomnú spoluprácu. Pomocou typológie INSIGHTS sme identifikovali silné stránky jednotlivcov a tímu. Pomenovali sme rozdiely, ku ktorým dochádza vo vnímaní situácií a komunikácii s inými jednotlivcami či oddeleniami. Tieto zistenia pomohli znížiť napätie, zlepšiť spoluprácu a predchádzať nedorozumeniam, ktoré často vznikajú pri práci naprieč krajinami, kultúrami a špecializáciami.

3. Redefinovanie roly HR ako biznis partnera

Tretiu fázu sme venovali tomu, aby celý HR tím navnímal, čo v každodennej realite znamená byť partnerom biznisu. Pozreli sme sa na rolu HR očami všetkých jej stakeholderov. Spoločne sme analyzovali očakávania manažérov, zamestnancov aj iných oddelení a zosúladili ich s plánovanými HR aktivitami – na lokálnej aj globálnej úrovni. HR tím tak mal priestor lepšie sa zorientovať v tom, ako si nastaviť svoje priority, aj ako efektívnejšie komunikovať hodnotu svojej práce.

4. Individuálna podpora manažérky tímu

Záverečnou, ale dôležitou súčasťou projektu bola dlhodobá individuálna koučingovo-mentoringová podpora HR manažérky. Cieľom bolo podporiť ju pri adaptácii na novej pozícii, pomôcť jej zvládať každodenný tlak aj strategické výzvy a vytvoriť si vlastný štýl vedenia tímu.

 VÝSLEDKY 

V priebehu projektu sa HR tímu podarilo úspešne naplniť požiadavky interného auditu v stanovenom termíne. Vďaka dokumentácii kľúčových procesov sa urýchli učenie nových členov tímu, čo pomôže udržať nastavený štandard aj v prípade personálnych zmien. Operatívna agenda sa zastabilizovala natoľko, že tím sa mohol začať aktívnejšie venovať oblasti biznis partneringu a podpore manažérov. Zároveň sa podarilo zefektívniť spôsob, akým HR reaguje na požiadavky zamestnancovzamestnanci dnes vedia, na koho sa obrátiť, a ako svoju požiadavku formulovať tak, aby bola vybavená rýchlo a zároveň zbytočne nezaťažovala tím. HR tím si spoločne vytvoril jasnú víziu a konkrétne plány do budúcnosti, na ktorých postupne pracuje. A napokon – hoci sa podarilo dosiahnuť mnoho dôležitých posunov, tím si uvedomuje, že budovanie funkčného HR je kontinuálny proces, ktorý si vyžaduje trpezlivosť, dôslednosť a ochotu neustále sa učiť a prispôsobovať.

Kontaktujte nás

Zavolať? Napísať? Prísť osobne?

KONTAKTNÝ FORMULÁR


KOŠICE
Matúš DRAGANOVSKÝ - obchod a vzdelávanie
+421 904 222 120 | draganovsky@suvko.sk
SUVKO s.r.o., Kukučínova 2, Košice
Kulturpark
Mapa pre parkovanie KE
BRATISLAVA
Matúš JAREČNÝ - obchod a vzdelávanie
+421 915 172 398 | jarecny@suvko.sk
SUVKO s.r.o., Bottova 2,
Bratislava

Sky Park Offices
Mapa pre parkovanie BA

Fakturačné údaje

Sociálne siete

Meriame potenciál ľudí, firemnú kultúru a následne ju rozvíjame pomocou vzdelávania postaveného na dátach a zážitku.

,,Veríme, že každý človek má potenciál rásť." - kolektív SUVKO Coaching
© Copyright 2024 - SUVKO s.r.o. - Všetky práva vyhradené
envelopephonemap-marker linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram